29 iulie 2015

Cafea, planete şi rachete

O dimineaţă. Cu acelaşi gust de cafea şi tutun. Poate ceva mai dulce, totuşi, azi. Dimineaţa. Cafeaua. Aceeaşi povară undeva acolo în suflet. Acelaşi suflet. Poate ceva mai fericit azi.
Şi mi-a adus desenul să îl văd. Mi-a adus lumea să o văd prin ochii lui de copil. Şi lumea era undeva departe, undeva în dreapta paginii; în rest planete, rachete şi nave spaţiale. Probabil erau şi stele, dar ziua nu se văd.
Şi mi-am amintit o melodie şi o carte. Mi-am amintit sigurătatea ecoului din Micul Prinţ şi m-am pierdut „Printre nori”.
„Sunt singur, sunt singur, sunt singur – raspunse ecoul.
Şi mi-am amintit multe: şi Carul mic, şi Carul mare, până şi faptul că steaua mea e un satelit. Mi-am amintit cum, printre nori, deasupra oraşului fugeam de necunoscut. Fugeam printre timpuri, jonglam cu secundele şi conjugam anotimpurile, apoi mă ascundeam în trecut şi mă rătăceam de luni până sâmbătă, când ochii ei verzi mă căutau şi îmi luminau din nou calea spre prezent. Şi încă sunt aici, în prezentul prăfuit. Dar azi nu. Azi voi fugi. Voi coborî de pe Planetă. Mă voi agăţa de racheta colorată şi îmi voi căuta o stea adevărată. Căci steaua mea e-un satelit.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Live, laugh, love

Live, laugh, love